sri-lanka-deze-keer.reismee.nl

Back to basic

Vrijdag

Jaffna is dus nog in ontwikkeling. Gisteren gingen we een rondje lopen langs de winkeltjes. Nou ja winkeltjes, stalletjes zijn het meer. Iedereen staarden ons aan. Wij waren de blanke attractie. Ook hier de koeien in de straat ,maar minder TukTuk's en veel meer fietsen. Deze zijn nog van het model Gazelle van 50 jaar terug. De stroom valt hier ook regelmatig uit.

We waren op zoek naar een koud flesje cola. Toen we eindelijk een koelvitrine zagen die het verkocht, konden we niets kopen, want de deur zat op slot en de baas was weg met de sleutel.

Maar vanmorgen gingen we back to basic. Na een rit met de auto over een dijk van 1,5 auto breed met allemaal hobbels en gaten en dorpjes waar ze nog water uit de waterput haalden, Gingen we met een soort veerbootje naar een eiland. Heen hadden we een luxe schip en mochten we bij de schipper zitten. Maar daar waren we uiteindelijk niet de enige. Ze proppen die boot zo vol, dat als ze een duwtje hadden gegeven, ik zo had kunnen gaan zwemmen. Gezien het tempo waarmee het bootje vaarde had dit ook makkelijk gekund.

En wat was er op het eilandje te zien? Nadat we met de locale bus werden afgezet bleek dat we weer Tempels moesten bekijken. Langzaam zie ik Piet rood aanlopen. Hij heeft genoeg van al die Tempels. Terug met een houten boot. Hier kreeg iedereen een zwemvest om. We gingen al haringen in een ton. En stinken....... Goed, de tempels op dat eiland was niets aan, maar de boot en bustocht met de locale bevolking hadden we niet willen missen.

Bij terug komst was onze kamer nog niet schoongemaakt. Problemen,,,,,,,,,,zei het meisje bij de receptie. We kregen schone handdoeken en dat is het dan. Prima hoor, morgenochtend vroeg gaan we weer verder. Nu moeten we 300 km rijden, een lange zit dus. We gaan langs de westkust terug naar het zuiden. Dit gebied staat bekend om haar zout winning vanwege de droogte.

Er is voor mij wel een probleem, hier en ook de rit naar dat gebied. Ze hebben nergens toiletten. Op de heenweg zijn we maar achter een boom geweest en terug zien we wel. De chauffeur werd n.l. door de militairen gewaarschuwd om niet te stoppen bij openbare toiletten. Waarom? Dat verteld het verhaal niet.

Rianda

Wat een avonturen. Ik krijg het idee dat als jullie thuis komen jullie alweer aan vakantie toe zijn. Jullie zijn aldoor weg en onderweg. Bea,Dat hadden wij beter voor elkaar op Bali. 1 dag op pad en 1 dag bij ons zwembad.Ik hoop dat het met Piet weer beter gaat.Knuf, Rianda.