sri-lanka-deze-keer.reismee.nl

Rust

Woensdag

Ondanks dat het hotel niet helemaal super is en het eten van iets mindere kwaliteit, vermaken we ons wel. Lekker op het ligbed naast het zwembad met uitzicht op de zee. De zon schijnt niet volop, het is bewolkt. Maar dit is helemaal niet erg. Bij 30 graden is het zo prima uit te houden.

Aan het eind van de dag hebben we nog 1 keer een Ayurvedie massage genomen. Dat wil zeggen alle massages hier zijn op basis van oliën die een geneeskrachtige werking hebben.Zelf heb ik nog een gezichtsbehandeling en hoofdmassage erbij genomen. Nou die hoofdmassage was wel heel apart. Boven m'n hoofd hing een aardewerk pot met olie die ze langzaam op mijn voorhoofd en haar lieten druppelen. Nadat de pot leeg was kreeg ik een massage. Mijn hoofd droop van de olie.

Vrijdag gaan we weer richting Nederland. We hebben 4 zeer afwisselde weken gehad. Warmte, regen en kou. Strand, woestijn, zoutpannen, hoge bergen, lagunes enz. Het land heeft minder indruk op ons gemaakt als andere stukken van Azië. De manier van reizen heeft daar zeker invloed op deze keer. In hotels buiten de bewoonde wereld hadden we veel minder contact met de locale bevolking. Wel waren een aantal hotels idyllisch. We hadden het ook niet zo getroffen met onze chauffeur c.q. gids. Hij vertelde weinig en was vaak slecht te verstaan. Dit belemmerde ons om vragen te stellen. Hij reed goed en zorgde dat alles in orde was bij de hotels en onze excursies, maar daar bleef het ook bij. Jaffan en de boerendorpje was wel een van de topper. Piet vond de treinreis super. De golfbanen waren leuk om te doen, met heel veel verrassingen, maar de kwalitiet van de banen was niet om naar huis te schrijven.

Wel zijn we onder de indruk van het feit dat de oorlog hier nog maar net over is en dit samen met resten van de tsunami zijn sporen heeft achter gelaten. Sri Lanka heeft veel natuurgebieden. Maar echt spectaculaire dieren hebben we niet gezien.

De bevolking is vriendelijk en als ze Engels spreken nieuwsgierig, maar hun spreektaal is dwingend en naar elkaar toe kunnen ze behoorlijk schelden.

De bediening in de restaurants hebben een goede opleiding gehad. Uitstekend, je schrikt er wel eens van. Wil je gaan zitten en je let niet op dan schuiven ze je stoel aan en dat geeft een raar effect. En voor je het weet is je bord of bestek weg gehaald. Soms moest je het vast houden.

Al met al krijgt dit land een vlaggetje op onze landkaart en gaan bedenken waar we volgend jaar naar toe willen. Alhoewel Piet zijn hart zegt: een week golfen in Belek ofzoen Bea denkt aan Bali.

van Will

Nu gaan jullie het stof van de lichamen af zwemmen ,
en komt de echte bruine teint mee naar Holland ?
Geen golfbal meer zien alleen golfslagbad ???
Chil nog Heerlijk een paar dagen .

Groetjesssssssss