sri-lanka-deze-keer.reismee.nl

Van militairen naar Bounty en het valt een beetje tegen hotel

Zaterdag

Ja, op tijd vertrokken voor een rit van 310 km. Over wegen die geweldig waren, maar ook wegen die under construction waren of wegen waar in de toekomst wat aan gedaan moet worden .Na de militaire controles en gelukkig een plaspauze. Maar met w.c's waar ik niet meer over wil praten. Moest een van de banden van de auto gerepareerd worden want de slechte wegen eisten hun tol.

Uiteindelijk kwamen we aan in Kalpitya. Het ligt gescheiden door een enorme lagune in een prachtig duin en laagland op een schiereiland aan zee.

En???? Was de rit de moeite waard en zijn we ergens beland dat je zegt WOUW... Ja, dat zijn we het is een bounty paradijs. Op een afgesloten stukje strand staan7 tenten. Nou de binnen kant is tentdoek en de rest is opgebouwd van klei en een rietendak, met 2 grote bedden een prachtige buitenbadkamer, hangmat buiten enz. enz. enz. Werkelijk een sprookje aan zee. Tussen de palmbomen. Natuurlijk weer privé bediening. Wat willen we nog meer.

Zondag

Voor het eerst deze vakantie hebben we uitgeslapen. 7 uur wakker, in plaats van 5 of 6 uur. We liggen er ook niet laat in hoor. Om 22.00 uur vallen vaak de luiken al dicht. We hadden besloten dat we vandaag niets gingen doen. Laksaman hebben we een vrije dag gegeven en wij gaan genieten van dit heerlijke kleine tropische paradijs. Heerlijk in de hangmat. 's Avonds weer lekker gegeten. Alleen viel de stroom regelmatig uit. Het internetsignaal was ook zwak, vandaar dat er geen verhalen waren. Maar het eind komt in zicht.

Maandag

Vandaag zijn we op onze eindbestemming aangekomen in Negombo een beach hotel. Maar och jee, dit valt tegen.Na over het algemeen mooie goede, ludieke en leuke hotels zijn we beland in een oud en stinkend ding. Maar er wel een zwembad en het in het centrum met wat winkeltjes dus wel wat te doen.

Vanmiddag onze laatste excursie en dan gaan we afscheid nemen van onze chauffeur.