sri-lanka-deze-keer.reismee.nl

Nog even over onze verslaving

Vrijdag.

Na weer eens een buffet met deze keer live muziek aan je tafeltje, gingen we na een goede nachtrust richting de Victoria golfclub. Deze golfbaan ligt 14 kilometer buiten Kandy. Ach, wat is 14 km, nou hier is dat zeker 3 kwartier rijden.. Daar aangekomen bleek dat ze geen schoenen verhuurde. Shit.... Ik zei nog tegen Piet zullen we onze eigen schoenen meenemen. Niet nodig, want voor een prikkie huur je ze en dat scheelt gesleep. Nu de klos dus. Er waren twee opties. Schoenen kopen of weer terug naar Kandy. Kopen dan maar. Piet zijn schoenen thuis zijn toch bijna aan vervanging toe. Maar ja en dan?? Maat 43/44 hebben ze die? Na wat zoeken vond hij ze en voor een redelijk prijsje. Dames schoenen 39 waren er niet meer, maar wel herenschoenen. Ach, wat maakt het uit doe maar. Gelukkig dat we toch konden spelen. de caddies stonden ons al op te wachten en een ballenspotter is hier verplicht. ( We zijn ook geen bal kwijt) Met hun in ons kielzog gingen we de baan in. De fairways waren gortdroog. Het heeft hier een jaar niet geregend. Alleen de greens en teebox waren mooi groen. Ook alle waterhindernissen waren opgedroogd. Voor de rest een zeer moeilijke baan par 73 met heel veel heuvels en dalen. We moesten veel klauteren. De caddies waren erg gezellig en gaven ons zoals we inmiddels gewent zijn weer aardig aanwijzingen. In de baan kwamen we verschillende dieren tegen. Een leguaan, prachtige gekleurde vogels en een groep apen, die kokosnoten uit de bomen haalden, We hadden heerlijk gespeeld. Zo genoeg hierover.

Inmiddels raken we gewent aan het straatbeeld, Tuk Tuk´s, koeien en honden op straat en ontelbare openbaar vervoer bussen. Doordat hier verschillende geloven met hun tradities zijn is ook de kledij van de mensen hier verschillend. Maar hier de komende tijd meer over, hopelijk met foto.

Jan, de conditie is beter hoor na het stoppen met roken, maar de leeftijd zit niet mee. Rianda ik SMS je, wanneer ik ´s avonds tijd heb om te skypen. Will, ik mail je wel even op je privemail.

Morgen gaan we de eerste Tempel bezoeken. Ik moet verplicht een lange broek aan en bedekte armen. Dat is wel een beetje warm, maar we gaan het beleven.

By the way. Laksaman is nu pas aan het herstellen van zijn griep, hij wordt ook wat spraakzamer.