sri-lanka-deze-keer.reismee.nl

Weer twee dagen verder

Woensdag

We werden wakker van het zonnetje, niet te geloven. En deze heeft buiten wat motregen vanmiddag de hele dag geschenen. Heerlijk gespeeld op de golfbaan. Tenminste Bea. Het duurde 11 holes voordat Piet het zelfde aantal slagen had. Hier werd hij niet vrolijk van, maar Bea liep te huppelen.

Wat een aparte baan is dit toch. De bewoners die in hutjes naast de baan wonen hebben hun was liggen te drogen naast de fairway en honden en kippen liggen in de bunkers of op de holes. Maar toch een hele belevenis. Leuk contact met een ober in het clubhuis, die een dubbel duim heeft. Maar dit terzijde.

Van de kok moesten we perse Sri Lanka food proberen. Hij zou het niet zo heet kruiden. En hij heeft zich aan zijn woord gehouden, we hebben heerlijk gegeten. Allerlei verschillende gerechtjes, soep en vers fruit toe. We zullen deze kok en de andere personeelsleden gaan missen. We werden op onze wenken bediend. Alhoewel wenken ?...het was niet eens nodig, alles deden ze al voor je het zelf kon doen.

Donderdag

Weer vroeg eruit voor de vervolg van onze reis. We werden door Laksaman op de trein gezet. Een 1e klas coupe, maar nooit meer iets aan gedaan nadat deze gebouwd is.Hiermee bedoel ik het intereur. De bekleding en gordijnen helemaal doorgesleten, ramen kapot enz. Maar de vloer was wel schoon.Ik denk zo in de jaren 20 of 30 bebouwd. Piet denkt wel eerder.. Maar dit mocht de pret niet bederven, want het was een geweldige reis van 4 uur. Het tempo is zo'n 30 km de berg op en wat harder naar beneden. Heel veel mensen nemen de kortste weg en dat is lopen vis het spoor. Als de trein eraan komt gaan ze er even naast staan. Ook zijn er veel huisjes langs het spoor gebouwd en schitterende vergezichten over eindeloze thee plantages. En naar beneden kijken op de spoorbruggen in diepe dalen. Er reisden ook een hele familie mee, die naar Colombo gingen voor familie bezoek. Ze zouden 7 uur onderweg zijn. Grote tassen met eten hadden ze mee en ze zaten ook heerlijk te smikkelen.

Vlak voor Kandy stond Laksaman ons weer op te wachten op een station en na een lunchstop onderweg werden we afgezet in ons Hotel. Suisse Hotel in Kandy. Weer zo'n historisch gebouw en we hebben weer een kamer wouw...... Deze keer eentje met een aparte woonkamer erbij.

Vanmiddag maar eens naar het centrum, we hebben nog geen centrum en winkel bezocht de afgelopen 1,5 week. Toch wel bijzonder. Lekker met de TukTuk naar het loei drukke centrum. Leuk??? Nee... Bij het marktkramen werden we alleen maar lastig gevallen door verkopers en omdat we niet echt van plan zijn om iets te kopen hadden we hier nu eens geen zin in. Er zijn ook veel bedelaars en mannen die wel voor gids willen spelen. Na een bezoek aan de supermarkt maar weer gauw terug met een TukTuk. Heerlijk racen met de wind door je haren. Dit is wel nodig een beetje wind, want na de 4 koude dagen zijn we weer beland in een warme en droge streek.