sri-lanka-deze-keer.reismee.nl

KOUD

Dinsdag

't ja we hebben het eigenlijk ontzettend koud. Gisteren hebben op onze kamer maar een straalkacheltje aangezet. Alles is klam. Het lijkt wel of we aan het kamperen zijn, dan heb je dat ook met regenachtig weer.

Piet zijn scherm van zijn e-book heeft het begeven. Dat is wel lastig. Hij kan nog wel boeken lezen via deze laptop. Maar ja, dan moet ik er niet achter zitten.

Vanmorgen op tijd richting Horton Plains. Een hoogvlakte met bossen en mist, regen, kou en af en toe een zonnetje. Na een wandeling van 2,5 km kwamen we bij Little Worlds End. Little omdat we moesten klimmen en klauteren over rotsachtige paadjes. Het grote End was nog eens 1,5 km klauteren. En dit is absoluut nog nooit mijn hobby geweest. Buiten bomen, struiken en bomen was er weinig te beleven onderweg. Je moest ook te veel opletten waar je liep, dus konden we de omgeving niet goed in ons opnemen. De weg ernaar toe met het busje i.p.v. jeep die ons kwam halen was wel erg spectaculair. Smalle wegen waar 1.5 auto kon rijden of soms maar 1. Deze wegen gingen kronkelend door de mist en regen. Maar ook door kleine dorpjes, waar veel mensen zwaaide.

Toen we terug waren in Nuwara zijn we naar een massage salon geweest. Hier kregen we een full bodymassage. Met sauna. Nou ja een apart soort sauna. Dit is een kist gevuld met eucalyptusbladeren. Hieronder stoken ze een vuurtje en staan er waterpotten. Alleen je hoofd steekt uit de kist. Wat voelt onze huid weer gladjes en onze spieren zijn weer soepel voor morgen, onze laatste golfdag hier.

We gebruikte een verlate lunch in de Hillclub. Deze club bestaat 135 jaar en is officieel alleen voor leden. Opgericht voor en door de Britten, later voor iedereen die denkt belang-rijk te zijn. Sri Lankezen mogen hier geen lid worden. Toeristen kunnen voor 1 dag lid worden en dat kosten ons 0.60 euro p.p..Alles is nog in de originele staat, zelf de bediening. Leuk om dit een keer mee te maken.

Nu weer terug op onze kamer bij de warme kachel. Nog 1 dag golfen en dan gaan we weer naar een andere plaats, waar de temperatuur weer boven de 15 graden is.