sri-lanka-deze-keer.reismee.nl

In de wolken

Maandag

Dit Hotel heet helemaalgeen Grand view. Het heet Avian Breeze. Dat andere staat achter ons. Avian Breeze is dus het zomerverblijf geweest van de prime minister. Het heeft ongeveer 6 kamers en is erg huislijk. Omdat we de enige gasten waren kregen we een privé bediening met een 4 gangendiner. Flesje wijn erbij en onze avond was kompleet. Vanmorgen zo'n zelfde soort uitgebreid ontbijt. De kok maakt er erg veel werk van. Hij maakt de borden prachtig op. Wel luxe allemaal tot nu toe. Wat later gestart op de golfbaan, want het regende ietjes en het is hier Nederlands warm. De golfbaan is in 1889 aangelegd en heeft verrassend heel wat hoogte verschillen. Wat bijzonder is dat het ook een publiek park is. Men wandelt gelukkig op de paden erdoorheen en je moet ook een aantal keer de weg overslaan waar het verkeer gewoon rijd. Onze caddies zagen er schofel uit. Piet had een man van 63 die krom liet van de reuma en wat vingers miste, maar bijzonder aardig en gaf goede aanwijzingen. Want dat doen de caddies, ze geven je goede aanwijzingen. Het clubgebouw stamt ook nog uit 1889 en wordt naar onze maatstaven slecht onderhouden. Alles is nog in originele stijl. Maar de lunch was heerlijk en voor een beetje. Heerlijk zo'n dag wat doen in de miezer regen. Gelukkig hadden we deze keer onze plu's mee, dus waren we niet kleddernat.

Oh ja, ze hebben vandaag het land weer drooggelegd. Er is één of andere hooggeplaatst iemand overleden en wordt vandaag begraven. Maar de ober in het clubhuis had een stiekemtje voor ons, vodka jus die we woensdag pas mogen afrekenen, want dan mag hij hem aanslaan op de kassa. Geweldig hoe stiekem dat ging.

We realiseerde ons dat we wel op bijna 2000 meter hoogte zitten en af en toe zitten we in de wolken en zien even niets buiten. Ik wilde wel even een wandeling in de omgeving, maar je ziet af en toe geen hand voor ogen, dus doen we morgen weer een nieuwe poging. Alhoewel we vroeg op moeten voor een bezoek aan een hoger gelegen gebied Horton Plains, we worden er heen gebracht met een Jeep en maken een uitgebreide wandeling over de hoogvlakte naar 'Worlds End'hier houd de berg op en kunnen we 800 meter naar beneden kijken. ALS HET WEER MEEZIT.