sri-lanka-deze-keer.reismee.nl

Jeep Safari

Zaterdag

Na een verrukkelijke maaltijd in ons paradijselijk Hotel Flower Garden en een ontbijt waar we alleen maar gezond van kunnen worden vertrokken we om 8. 00 uur via het plaatsje Tangalle naar Tissamaharama. Piet had gisteren een klein darmdipje, maar gelukkig was hij er snel bovenop.

Deze weg ging langs de kust. Druk, maar what's new. Wat we nog niet verteld hebben dat de koeien ook op straat lopen. Zelfs in de stad Colombo liepen ze. Ze zijn niet zoals in India heilig, maar ze hebben respect voor ze. En overal honden. En nog een keer iets over het verkeer. Ze zijn hier in staat als een bol wol een kluwen te maken en in ene zonder elkaar daar op aan te spreken is de kluwen weer uit de war. De maximale snelheid die Laksaman rijd is 60 kilometer, dus we hebben alle tijd om alles in ons op te nemen.

We zagen nog een hoop armmoede. Sommige gezinnen leven nog in hutjes van hout of leem.

Even een stop gedaan bij een rotspartij, waar door de golfslag het water omhoog wordt gespuwd als een fontein. Leuk om even te zien en voor de bevolking een uitje in het weekend.

Na een lunchstop onderweg zijn we ingecheckt bij een Hotel. Tenminste, het lijken wel lodge's uit Afrika. Grappig, ruim, schoon, voldoende voor een nacht. En iets sneller internet. Ik ben ondertussen de foto's op de blog aan het zetten. Niet iedere foto komt erdoor. Dus maar een paar erop kunnen zetten.

Om 14.00 uur stond de jeep met parkranger klaar voor de safari in het grootste natuurpark Yale National. We raakte niet zozeer onder de indruk van de dieren die we zagen, maar wel van de wegen. Dit was een echte jeepsafari. Grote kuilen, zandweggetjes, smalle dijkje, niets was te gek. Na 4 uur kwamen we nadat we de olifant, waterbuffel, krokodillen, tropische vogels, jakhalzen, herten en pauwen gespot hadden, geschut terug. Ik weet nu weer dat ik botten en spieren heb. We hadden gelukkig een droge dag.

Morgen gaan we het binnenland/bergen in. Daar is het een stuk koeler en de lange broek en trui moet aan.

Simone

Jullie maken een hoop mee ;-)
Als jullie straks weer thuis zijn, zijn jullie zowat weer aan vakantie toe ;-)
Leuk om zo mee te lezen, het lijkt me wel erg mooi !!
Geniet ervan, ik hoop dat he teen tijdje droog blijft ;-)

Groetjes,
Simone