sri-lanka-deze-keer.reismee.nl

Citytour Colombo

Woensdag

Vanmorgen konden we uitslapen en dat hebben we ook gedaan. Dit keer geen gymbezoeker en de treinen???.... ach we wennen er aan.

Na het ontbijt, wat voortreffelijk is' Zo'n uitgebreid ontbijt hebben ze zelfs niet in een 5 sterren Hotel in Turkije.' Hebben we een korte strandwandeling gemaakt. Er was niemand op het strand, omdat het regent de hele dag. Maar een andere reden is dat er voor de kust een schip gezonken is, die er al drie jaar lag. Nu is er een brede kuststrook vervuild met olie.

Om 13.00 uur werden we opgehaald door onze chauffeur voor een citytour door Colombo. Hier hebben de Nederlanders en Britten heel wat historische gebouwen en wijken neer gezet.

We zijn nog in een Gereformeerde Nederlandse Kerk 'Wolfendaal'geweest die gebouwd is in 1749. Er zijn nog ongeveer 240 kerkgangers. Het gebouw wordt minimaal onderhouden en schoonmaken hebben ze nog niet van gehoord. Alles was zeer stoffig. Een Citytour hier betekend veel in file staan en met verbazing kijken naar de rijkunsten van al het verkeer. Stadbussen, auto's en tuk-tuk's vormen de hoofdmoot. En hier geld het recht van de brutaalste en wie het snelst kan manoeuvreren.

Uit eindelijk kwamen in het Hotel Galle Face uit 1894, dit gold in zijn glorietijd als een van de beste hotels van Zuidoost- Azië en was het hard van het societyleven van de hoofdstad. Ook is het, het oudste Hotel ter wereld. Hier konden we genieten van een overheerlijke High-Tea.

Het regenseizoen is begonnen, hier hebben we niet echt op gelet voordat we de reis boekte. We zijn tot nu toe nog niet echt nat geworden en hierdoor is het niet zo snoeiheet.

Een opmerkelijk iets is: We hebben tot nu toe bijna niemand zien roken. Maar eens aan ons chauf gevraagd. Het blijkt dat hier absoluut niet in het openbaar gerookt mag worden.

Het blijkt ook dat we onze hele reis half pension hebben, dat betekend in ieder Hotel een avondmaaltijd en ontbijt. In dit Hotel is het in buffetvorm met iedere avond een ander thema. Tot nu toe heerlijk. Maar ik hoop niet dat we 4 weken dit moeten eten. Ik wil ook de locale restaurantjes gaan bezoeken.

Morgen nog een dagje sportief op de golfbaan voordat we weer verder gaan trekken. Misschien hebben ze daar beter internet, zodat we de foto's op de site kunnen zetten.

Will

Hallo,allemaal klinkt HET niet ,erg ,vervelend.
En hebben jullie nu al véél meegemaakt EN moeten (mogen ) jullie nog zoooooooooo lang.

Liefs van Will